Projektový den ve 2.B a 4.A CO JSTE NEVĚDĚLI O LIDSKÉM TĚLE

Ve čtvrtek 2. 2. 2023 proběhl ve třídách 2.B a 4.A projektový den na téma CO JSTE NEVĚDĚLI O LIDSKÉM TĚLE . V první hodině se naši druháci zabývali kosterní a svalovou soustavou. Na modelu kostry hledali jednotlivé kosti a z magnetických puzzlí poskládali model svalové soustavy. Čtvrťáci si první hodinu oprášili znalosti, které už mají a nebylo jich málo. Ze skvělého výukového videa se pak dozvěděli dalších nové informace a přestože je některé velmi překvapili, ještě netušili, jak velké zajímavosti na ně čekají na chodbě další hodinu.
Druhou hodinu se třídy spojily a ve skupinách tvořených jedním čtvrťákem a jedním nebo dvěma druháky vyplňovali běhací kvíz. Odpovědi společně hledali na školní chodbě. Dozvěděli se například, že praváci žijí v průměru o 9 let déle než leváci, že stehenní kost je tvrdší než beton anebo, že nejsilnější sval v lidském těle je jazyk.
Třetí hodinu se třídy opět rozdělily. Čtvrťáci zamířili na hodinu anglického jazyka a druháci se seznámili s dalšími soustavami lidského těla. Prakticky si osahali modely lidských orgánů a připomněli si, jaké zajímavosti se dozvěděli v předchozí hodině.
Čtvrtou hodinu po návratu z angličtiny se čtvrťáci s velkým zapálením vrhli na dokončení pracovního listu a sklidili velkou pochvalu nejen za písemnou část úkolu, ale hlavně za naprosto ukázkovou, pohodovou a skvělou spolupráci s mladšími dětmi. Naši druháci se ve své poslední hodině proměnili v záchranáře. Z instruktážního videa se dozvěděli základní informace o první pomoci – dýchání z úst do úst a nepřímé srdeční masáži. Tu si pak vyzkoušeli na lidském modelu dospělého člověka.
Poslední, pátou hodinu si také čtvrťáci vyzkoušeli jaké to je, když na naší pomoci závisí život druhého člověka. Vyzkoušeli si různé modelové situace a také se dozvěděli, jaké jsou rozdíly při poskytování první pomoci dospělému člověku a malému dítěti nebo dokonce miminku, jehož figurínu měly také k dispozici. Všechny děti si pak vyzkoušely nepřímou masáž srdce.
Cílem projektového dne bylo nejen poznávání tajů lidského těla, ale také propojení mladších a starších žáků ze sousedních tříd a budování přátelských vztahů napříč ročníky. Dětem se projektový den moc líbil. Největší úspěch měla společná hodina, kdy děti spolu úžasně spolupracovaly. Určitě si akci někdy zopakujeme. Za 2.B Klimešová Martina a za 4.A Marcela Hrušková (třídní učitelky)